C#

C# PROGRAMLAMA(1)

C# derslerini bu programlama dilini öğrenmek isteyen herkes için belirli bir düzen içerisinde oluşturduğum bir içeriktir. Herkese faydalı olmak dileğiyle…

[responsivevoice_button voice="Turkish Male"]

C# derslerini bu  programlama dilini öğrenmek isteyen herkes için belirli bir düzen içerisinde oluşturduğum bir içeriktir. Bu dersimizde değişkenlere değineceğiz Herkese faydalı olmak dileğiyle…

C# Değişkenler

  • Değişkenler bir değeri tutan depolama konumudur. Değişkeni, bilgisayarınızın belleğinde geçici bilgi tutan  verileri saklamaya yarayan elemanlardır.
  • Değişkenler oluşturulurken isimleri ve saklayacakları verinin türü belirlenir.
  • Bir değişken oluşturulduğu anda, o değişken için bilgisayar hafızasında bir yer ayrılır. Ayrılan yerin büyüklüğü, değişkenin veri türüne bağlıdır.

Tanımlamada Dikkat Edilecek Durumlar vardır bunlar;

  • Her değişkenin bir türü ve ismi vardır.
  • Tip o hafıza alanında saklanacak verinin tip bilgilerini ifade eder.
  • İsim o hafıza bölgesine ulaşmamız için bir etikettir.
  • Tanımlama yaparken büyük-küçük harf ayrımı vardır.
  • Özel karakter içermez , örnek vermek gerekirse : /,*,-,+.
  • Boşluk kullanılamaz.
  • Türkçe karakter kullanmaktan kaçınmalıyız , Ş, ğ,ü,ö,ç,ı vb.
  • Özel sözcükler (if, else, random,  vb.) kullanılmaz.

Değişken Türleri

Değişkenlere değer atama İşlemi

C#’ta değişkeni tanımladıktan sonra bir değere atamak zorundayız çünkü eğer atama işlemini yapmazsak değişkeni program içinde kullanamayız ve programınız derlenmeyebilir.

int sayi=5;

.
burada değişkene bir değer atamadığımız için derleme hatası alırız
Burada değişkene bir değer atadık ve programımızı derleyip çalıştırdık.

Şimdi aşağıda göreceğimiz işlemde bir toplama işlemi yapacağız.

burada bir toplama işlemi yaptık ama birazdan yapacağımız programa dikkat edelim eğer ” “(çift tırnaklar) arasında sayı girişi yaparsak yani;

görüldüğü üzere iki işlemde toplama işlemi gibi görünüyor ama aralarında fark var , eğer biz çift tırnaklar arasında o sayıyı yazarsak ve toplama(+) işlemi yaparsak aslında burada iki sayıyı birleştirmiş oluruz buna string birleştirme işlemi denir.

Var Değişken Tanımlama İşlemi

Türü belirlenmemiş olan veri türlerinin atandığı veri türüdür. Atanan veri tipinin özelliğini taşır ve daha sonra farklı bir veri tipi atanamaz.

var a=5;               //burada değişken türü int dir.
var b="programlama";   // burada değişken türü string dir.



int a=5;
          
                     // yani bu iki tanımlama da doğrudur.
var a=5;

C# Giriş İşlemleri

1.Console.ReadLine() Kullanımı

ReadLine() metodu kullanıcıdan aldığımız verileri kısa bir süre için bellekte tutmamıza yarar. Tutacağımız bu verilerin türü “String” tipinden olmalı aksi gerekmektedir. Aksi halde Convert işlemi yapmamız gerekir.

2.Console.WriteLine() Kullanımı

Kendisine verilen değeri ekrana bir alt satırdan devam edecek şekilde ekrana yazdırır .Write komutu consol ekranına bir yazı yazdırmak veya kullanıcıdan bilgi istemek amacıyla kullanılır.

3.Console.ReadKey Kullanımı: 

İşlem bittikten sonra programı bizim bir tuşa basmamız ile kapatır.
bunu genelde kullanırız çünkü mesela toplama işlemi yaptırdık diyelim sonucu ekrana Console.WriteLine(); ile yazdırdık sonuç ekrana çıkar ama anında program geri kapandığı için biz sonucu bile görememiş oluruz. bunun için önemlidir.

[Toplam: 3   Ortalama: 5/5]
Yorum Yapmak İçin Tıklayın

Yorum Yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

To Top